استاندار یزد در اختتامیه جشنواره چتر زندگی:
استاندار یزد با تشکر از حضور هنرمندان سراسر کشور در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی «چتر زندگی»، تاکید کرد: استفاده از زبان هنر، بهترین ابزار برای انتقال پیام‌های امروز جامعه در حوزه خانواده و آسیب‌های اجتماعی به جامعه است و نقش هنر تئاتر به ویژه تئاتر خیابانی، در تحقق این مهم پررنگ‌تر است.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 29 November 2021

«مهران فاطمی» در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» اعلام کرد: برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب می تواند بهترین روش برای انتقال پیامهای مورد نظر به جامعه مخاطب باشد و هنرمندان تئاتر با برقراری این ارتباط مستقیم، این نقش را به خوبی ایفا می کنند.

وی از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره به دلیل اجرای این کار ارزشمند تقدیر و تشکر کرد.

تحقق حمایت از هنرمندان و شناسایی استعدادها

دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» با بیان این که برگزاری پنجمین دوره این جشنواره بعد از مدت‌ها درگیری با بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفت، هدف از اجرای آن را ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، شناسایی استعدادهای جوان، حمایت از هنرمندان، شفافیت و آگاهی‌بخشی درباره آسیب‌های اجتماعی، امیدآفرینی و سلامت و رفاه شهروندان عنوان کرد.

«محمدصادق کوچک زاده» در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی «چتر زندگی» در جمع مسئولان و هنرمندان افزود: فراخوان این جشنواره به همه دست‌اندرکاران از جمله سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهریور ماه امسال منتشر و ۱۱۶ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: داوران از هنرمندان استان یزد روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان ماه نسبت به بازبینی آثار اقدام کردند و در نهایت ۱۴ اثر به مرحله نهایی معرفی شد. بعد از آن، در مجموع ۴۰ اثر از چهارم تا ششم آذر ماه در نقاط مختلف از مرکز و حاشیه شهر از جمله میدان امیرچقماق، خیابان مسجد جامع، بوستان باغ ملی، بوستان آزادگان و گلزار شهدا به اجرا درآمد و حدود ۱۰۰ نفر از هنرمندان در این جشنواره فعالیت کردند که ۶۸ نفر از آنها از هشت استان کشور شامل استان‌های تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان، فارس و بوشهر بودند.

کوچک‌زاده افزود: در این دوره از جشنواره، ۱۶ اثر از هنرمندان یزدی به دبیرخانه جشنواره ارسال و مورد بازبینی قرار گرفت و بر اساس انتخاب هیئت داوران این جشنواره، 3 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافت که حاصل کارگردانی دو بانو هنرمند و یک زوج هنرمند استان بودند.

دبیر جشنواره ملی چتر زندگی از داوران جشنواره در مرحله اجرا تشکر و اظهار امیدواری کرد جشنواره با بهترین شکل ممکن برگزار شده باشد و تداوم یابد.

چتر زندگی؛ چتر امیدی بر سر خانواده تئاتر

«حسین مسافرآستانه» داور پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» نیز در این مراسم با بیان این که برگزاری این جشنواره، چتر امید را به عنوان «چتر زندگی» بر سر خانواده تئاتر گشود، اعلام کرد: سطح آثار ارسالی به جشنواره و کیفیت برگزاری بیش از حد انتظار بود.

وی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره از جمله سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از شرکت‌کنندگان در جشنواره که با آثار خود جلوه دیگری به جشنواره بخشیدند و چتر زندگی را به معنای واقعی نزدیک کردند، تشکر کرد و از آنان خواست به موضوعی که انتخاب می کنند، نگاه تازه‌ای داشته باشند و آن را به نوعی بیان کنند که شکل تازه از آنچه وجود داشته است، را بازگو کند.

وی تاکید کرد: جشنواره «چتر زندگی» موجب اتفاق بزرگ و زمینه‌ساز مسئله مهمی شد چرا که تاکنون این سطح مشارکت را در برگزاری یک رویداد هنری شاهد نبودیم و از همراهی استانداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همه هنرمندان تشکر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، مسافرآستانه از همه دست اندرکاران و هنرمندان دعوت کرد در مراسم اختتامیه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر که بخشی از آن به میزبانی یزد خواهد بود، حضور یابند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار