ابراز نگرانی استاندار یزد در خصوص سویه جدید ویروس کرونا؛
استاندار یزد با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص سویه جدید کووید_۱۹ به نام «اُمیکرون»، گفت: بنابر اظهار کارشناسان، سویه جدید ویروس کرونا که هم اکنون کشورهای آفریقایی و اروپایی را درگیر کرده، قدرت بیماری زایی و سرایت زیادی دارد لذا لازم است تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود سویه جدید کرونا به کشور و استان و کنترل و مدیریت آن اندیشیده شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵ 29 November 2021

«مهران فاطمی» در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، با اشاره به فعالیت برخی کارگران، تکنسین‌ها و مهندسین‌ خارجی در بخش صنعت استان، بر ابلاغ مجدد پروتکل‌های بهداشتی مربوطه به واحدهای صنعتی تاکید و اظهار کرد: از این تاریخ به بعد، باید کلیه افرادی که بنابر هر دلیلی به خارج از کشور سفر داشته‌اند، شناسایی، قرنطینه و تست PCR گرفته شود تا مشکلی سلامت مردم استان را تهدید نکند.

وی با بیان این که بر اساس گزارش‌های موجود واکسیناسیون افراد موجب کاهش آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم برای تکمیل روند واکسیناسیون در جامعه کارگری و مجموعه‌های صنعتی استان صورت بگیرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از اهتمام و جدیت مجموعه آموزش و پرورش در امر واکسیناسیون دانش‌آموزی، بر ضرورت افزایش سطح واکسیناسیون دوز دوم، ایجاد تهویه مناسب در مدارس و توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌ها بر اساس پروتکل‌های موجود در این حوزه، تاکید کرد.

وی همچنین به موضوع بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: در این راستا باید موضوعات مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش سطح واکسیناسیون دانشجویی با جدیت پیگیری شود.

استاندار در ادامه از عملکرد شهرستان‌های اردکان، اشکذر و تفت در ارتقاء ضریب پوشش دوز اول واکسیناسیون تا سطح بالای ۹۰ درصد قدردانی و اضافه کرد: فرمانداران و کمیته های تبلیغات و اطلاع رسانی باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اقناع سازی مردم در خصوص لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته باشند تا سطح رعایت آن ها به بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد برسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، وی در ادامه به پیگیری‌های استان جهت تامین اعتبار و تکمیل چهار بیمارستان با پیشرفت فیزیکی بالای استان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این چهار بیمارستان، ۱۵۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

فاطمی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه براساس آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان های کشور، چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، اظهار کرد: خوشبختانه استان یزد در بحث بیماریابی کرونایی نسبت به سایر استان‌های کشور قوی‌تر است به طوریکه در سطح کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۴۰ تست انجام می شود اما در استان یزد به ازای این جمعیت ۶۸۰ تست کرونا انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار