مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد: لازم است روحانیون نقش خودشان را در رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم و محلات ایفا کنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 28 November 2021

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام نجیمی در گردهمایی مدیران فرهنگی استان با اشاره به سابقه نقش آفرینی روحانیون مساجد در رفع مشکلات محله‌ها گفت: امروز نیز با توجه به نیاز محلات و زیست بوم هر محله لازم است روحانیون نقش خودشان را در رفع مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم و محلات ایفا کنند.


وی با بیان اینکه در گام نخست این طرح با مشارکت ۵۰ روحانی فعال در ۵۰ محله استان اجرایی شده و در مراحل بعد این میزان افزایش خواهد یافت.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار امیدواری کرد: امامان محلات بتوانند جدای از کار خود در مساجد با همکاری بزرگان و ریش سفیدان مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی پیرامون هر محله را مرتفع کنند.


قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این گردهمایی با اشاره به کارکرد‌های عبادی و مردمی مساجد گفت: در طول تاریخ مساجد در عین حالی که محل عبادت بود مهمترین مامن برای رفع حوایج دنیوی مردم نیز به حساب می‌آمد.


حجت الاسلام میر محمدیان افزود: امامان جماعت هر مسجد نیز وظیفه دارند در شرایط کنونی جامعه که مباحث و مشکلات زیاد اجتماعی و فرهنگی محلات را فراگرفته با کمک خود مردم و ریش سفیدان آن محل حل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار