نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه یزد گفت: از بهترین شیوه‌ها برای پر کردن شکاف نسلی و شکاف فرهنگی کار تشکیلاتی در شبکه‌های تربیتی صالحین است.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 27 November 2021

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در همایش روز قشر بسیج طلاب و روحانیون استان یزد که با حضور فرمانده سپاه الغدیر یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی، نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران کشور و طلاب و روحانیون بسیجی برگزار شد با اشاره به آیات 29 سوره مبارکه فتح، آیه 34 سوره براهیم و روایات حضرات معصومین (ع) به نماد انسان بسیجی در قرآن و ویژگی‌های یک انسان بسیجی اشاره کرد و اظهار داشت: هفته بسیج فرصت مغتنمی است برای بررسی مفاهیم و معیارهایی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به ما آموزش دادند.

استاد شجره طیبه صالحین بیان کرد: یکی از مأموریت‌های سنگین که امروز بر دوش همه بسیجیان است مقابله با هدف پلید دشمن است، دشمن برای انقلاب و نسل حاضر در درون انقلاب اسلامی به دنبال شکاف فرهنگی بین نسل گذشته و آینده است.

مدرسی افزود: هدف دشمن با ایجاد این شکاف نسلی به وسیله فضای مجازی و رسانه‌های جمعی زدن برجستگی‌های فرهنگی ملت ایران است.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه یزد عنوان کرد: دشمن امروز با استفاده تکنولوژی روز و فضای مجازی که خود را مالک آن می‌داند قصد دارد قله‌ها و ارزش‌های ما را هدف قرار دهد، برجستگی‌های فرهنگی ما که دشمن هدف حمله قرار داده شامل اسلام، قرآن، دین، ولایت محوری، رشادت و شهادت طلبی، ایثار و جمع‌گرایی، وحدت و اتحاد کلمه در مسیر انقلاب اسلامی است.

مدرسی با اشاره به اینکه دشمن قصد صاف کردن این برجستگی‌ها در بین مردم و نسل ما دارد گفت: ما باید امروز در این میدان با مسئولیتی دو صد چندان نسبت به گذشته مقاومت کرده و با طراحی درست از همان راه که دشمن بر علیه ما وارد شده است ما هم وارد شویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین شیوه‌ها برای پر کردن شکاف نسلی و شکاف فرهنگی کار تشکیلاتی با سلسله مراتب آن و استفاده از شبکه تربیتی صالحین است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ما ایام کرونا را دوره امتحان خود می‌دانیم؛ قبل از شیوع کرونا حدود چهار هزار حلقه تربیتی صالحین داشتیم اما در این دوران کرونا به کارها در شبکه تربیتی صالحین آسیب وارد کرد.

مدرسی ادامه داد: این آسیب تربیتی تنها به کار فرهنگی ما وارد نشد بلکه آموزش و پرورش هم در حالت خوشبینانه تنها به 50 درصد اهداف آموزشی خود دست یافت، و از لحاظ تربیتی تنها به 20 درصد هدف خود رسیده و 80 درصد کار تربیتی روی زمین مانده است که قشر بسیج و طلاب باید آن را جبران کند.

وی افزود: دشمن به دنبال همین موضوع است تا فقر فرهنگی و تربیتی در بین جامعه ما ایجاد کند شبکه تربیتی حلقه صالحین ما که از متربیان شروع می‌شود و به سرگروه‌ها، مربیان، سرمربیان، استادیاران و به دستیار استادیاران ختم می‌شود برای این است که اولا کار باید تشکیلاتی انجام شود و دوم شکاف نسلی را پر کنیم و نگذاریم نسل گذشته با نسل جدید بیگانه شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد بیان کرد: حوزه علمیه باید در این راه سرمایه‌گذاری کند و من اقرار دارم که نتوانستم از نیروهای ارزشمند حوزوی در این مسیر استفاده کنم، امروز بستر فراهم است و سپاه هم در عرصه‌های مختلف آمادگی دارد حمایت کند تا آن چه مأموریت ذاتی برای ما است را انجام دهیم.

منبع: مهر
برچسب ها: فرهنگی ، تربیتی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار