استاندار یزد با تاکید بر مصوبات شورای گفت‌وگو:
استاندار یزد بر اجرای مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت مدیرانی که کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 27 November 2021

"مهران فاطمی" در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی
در استان یزد با بیان اینکه نسبت به مصوبات این جلسه نباید مانند جلسات دیگر نگاه شود، گفت: باید از جلسه بعدی مدیران دستگاه‌ها حاضر شوند و مصداقی و دقیق گزارش عملکرد بدهند تا اگر کوتاهی در خصوص اجرای مصوبات انجام شده، دستگاه مربوطه پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه سال حمایت از تولید به این معناست و باید به آن سمت حرکت کرد، گفت: با توجه به این مهم، حداکثر ظرف 48 ساعت در طول این یک ماه، دقیق کار را پیگیری کنند و گزارش دهند و بدون تعارف و رودر بایستی واقعیت متن را گزارش دهیم.
به گفته استاندار یزد تامین آهن اسفنجی، قیمت آهن اسفنجی، واگذاری سهمی معدنی و کمبود نیروی کار در صنعت جزو مشکلات عمده است.

استاندار با بیان اینکه صنایع بالادستی باید در کنار پهنه نیز معدنی ایجاد شود، گفت: باید در خصوص این بخش‌ها نیز اقدام شود و راهبرد بلندی در زمینه‌های متعدد صنعت از سنگ تا قطعه را مورد نظر داشته باشیم.
وی تصریح کرد: هیچ توجیهی ندارد که واحدی در استان آهن اسفنجی دارد ولی از جای دیگری آهن اسفنجی واحدی در یزد تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص مشکلات صنعت با ایمیدرو که از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد، اظهار کرد: علاوه بر اینها باید بپذیریم که در خصوص تامین گاز مورد نیاز دچار مشکل هستیم به طوری که شبکه سراسری ایجاد شده اما مخزن آن ایجاد نشده است.

وی افزود: در صنعت و فرایندهای تولید، باید به سمت بهره‌وری برویم و شرایط و الزامات را به در چارچوب ظرفیت‌های قانونی ببینیم که خوراک از استان خارج شود.

استاندار تصریح کرد: در خصوص کمبود نیروی کار، ریشه اصلی مشکل نبود توازن استانی است چرا که به یک سمت حرکت کردیم و حالا کمبود نیروی کار داریم لذا باید در درازمدت توازنی ایجاد کنیم که با ارایه مدل و سوق دادن شرایط بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

فاطمی در پایان با بیان اینکه نیروهای کارخانجات باید بومی شوند، گفت: با این رویکرد، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هم کمتر خواهد بود از طرفی باید فرهنگ کار را در یزد جابیندازیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار