استاندار:
استاندار یزد با بیان اینکه تمام قد و به صورت حقیقی و عملیاتی در خدمت بخش خصوصی استان خواهیم بود، گفت: مسائل و دغدغه های مطرح شده در خصوص شهرک ها به صورت خاص و در قالب جلسه ای با حضور دستگاه ها پیگیری خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 26 November 2021

«مهران فاطمی» در نشست مشترک با اعضای انجمن صنفی کارفرمایی شرکت شهرک های صنعتی استان که در محل ساختمان مرکز خدمات و فناوری کسب و کار شهرک صنعتی یزد برگزار شد، بخش خصوصی یزد را از افتخارات استان و کشور دانست و گفت: جلسات این بخش باید به دور از هرگونه تشریفات برگزار شده و خروجی آن، برداشتن موانع و مشکلات از مسیر فعالیت بخش خصوصی استان؛ در مقام عمل و نه در حد حرف باشد.

وی با بیان اینکه خود را موظف به حل مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی بخش خصوصی استان میدانیم، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی توانمند استان نقش و تاثیرگذاری بسزایی در تقویت و توسعه حوزه اقتصادی استان دارد لذا باید ساز و کارهای لازم برای حضور موثر این بخش در نظام کارشناسی، تصمیم گیری و تصمیم سازی استان تعریف شود.

استاندار در ادامه بر انتخاب نمایندگانی از بخش خصوصی جهت حضور در کارگروه ها و نظام های تصمیم گیری در حوزه اقتصادی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خدمات فرهنگی و اجتماعی استان توسط بخش خصوصی انجام می شود و این بخش دغدغه مندانه برخی مسائل مربوط به حوزه های مختلف را پیگیری می کنند، منعی برای حضور فعالین و نمایندگان این بخش در کارگروه های غیر اقتصادی و صنعتی وجود ندارد.

فاطمی با بیان اینکه نگاه کارآفرینانه ی بخش خصوصی استان صرفا دستیابی به منافع اقتصادی نیست، اظهار کرد: جنس کارآفرینی در یزد، کارآفرینی اجتماعی با رویکرد ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی است.

وی در ادامه به تبیین نقش مهم بخش خصوصی استان در مدیریت کرونا پرداخت و گفت: با توجه به موقعیت ویژه استان یزد و مراودات زیاد به استان، در صورت عدم ورود خیرین و بخش خصوصی به حوزه مسائل مربوط به کرونا، کنترل و مدیریت کرونا در استان امکان پذیر نبود.

استاندار با بیان اینکه افتخارات بخش خصوصی استان یزد باید به کشور معرفی شود، تصریح کرد: مسئولین کشوری نیز به اقدامات، فعالیت ها و افتخارات بخش خصوصی استان یزد واقف هستند و بر همین اساس برنامه ریزی شده تا در جریان سفر رئیس جمهور به استان علاوه بر سه برنامه روتینِ برگزاری جلسه شورای اداری، دیدار با نخبگان و برگزاری نشست با مطبوعات در استان‌ها، یک کار الگویی جدید در استان یزد تحت عنوان تجلیل از خیرین و بخش خصوصی اجرا شود.

فاطمی از بخش خصوصی به عنوان یکی از بخش های دلسوز، پیگیر، کم توقع، پرکار و پر خدمت یاد کرد و به نگاه و اهتمام ویژه استان برای پیگیری مسائل و مشکلات بخش خصوصی در سطوح استانی و کشوری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تمام قد و به صورت حقیقی و عملیاتی در خدمت بخش خصوصی استان خواهیم بود، گفت: مسائل و دغدغه های مطرح شده در خصوص شهرک ها به صورت خاص و در قالب جلسه ای با حضور دستگاه ها پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در بخش پایانی سخنانش نوآوری و بهره وری را دو محور مهم استان در کنار سایر اولویت های استان عنوان و اظهار کرد: امروز توجه به بحث نوآوری و بهره وری در فهرست بلند مسائل مربوط به حوزه صنعت، معدن، اشتغال، سرمایه گذاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و انتظار است بخش خصوصی استان از چرخه تولید تا توزیع این دو مهم را مد نظر قرار داده و در این حوزه ها پیشرو باشد تا به دنبال تحقق این امر، یزد به عنوان استان نوآوری و بهره وری کشور معرفی شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: استاندار ، کارآفرینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار