رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: اکنون به بسیج علمی نیاز است تا زیست بوم علمی تعریف شده را همه با هم پیاده کنیم و قرارگاه علم و فناوری را به همین منظور برای وحدت رویه، هم‌افزایی و کسب مرجعیت علمی ایجاد کردیم.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 25 November 2021

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سردار مهدی رحیمی در اجلاسیه ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان یزد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت است اظهار داشت: دانش است که برای کشورها اقتدار آفرین است و لازمه تقویت حکومت اسلامی کسب مرجعیت علمی در تراز جهانی است.

وی گفت: ما در کشور با 2700 مرکز آموزش علم و فناوری، خانه‌های نخبگان، مراکز رشد و فناوری داریم که در حال تولید علم و دانش هستند و لازم است مؤلفه‌های اقتدار خود را افزایش دهیم.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور با بیان اینکه علم، اقتصاد، سیاست و دستاوردهای نظامی از دیگر مؤلفه‌های قدرت هستند افزود: رهبر معظم انقلاب اکنون برای ما اقتدار هستند، ایشان در علم و فناوری و اقتصاد صاحب سبک هستند و با یک سخنرانی خود تمام معاملات جهانی را بر هم می‌زنند.

رحیمی ادامه داد: اکنون نباید بگذاریم مردم در مشکلات اقتصادی خود غرق شوند، دولت‌سازی امور اقدام اشتباهی بود و ما باید در جهت مردم سازی اقدامات در سطح کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان علمی بسیج نقشه راه علم و فناوری را ترسیم کرده است خاطرنشان کرد: اکنون به بسیج علمی نیاز است تا زیست بوم علمی تعریف شده را همه با هم پیاده کنیم و قرارگاه علم و فناوری را به همین منظور برای وحدت رویه، هم‌افزایی و کسب مرجعیت علمی ایجاد کردیم.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: متأسفانه در حال حاضر مردم ما آثار دستاوردهای علم و فناوری کسب شده را نمی‌بینند چون با مباحث زندگی مردم و اهداف زاویه دارد و یا اینکه مافیا نفوذ کرده و مانع ورود علم و فناوری در مباحث مورد نیاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بین تراز قدرت علمی جمهوری اسلامی و تراز قدرت علمی جهان فاصله است، ادامه داد: زمانی به مرجعیت علمی دست خواهیم یافت که این فاصله از بین رفته باشد.

رحیمی با اعلام اینکه زیست بوم فناوری بسیج علمی کشور آماده همکاری با دولت مردان جدید است گفت: ما باید به مرجعیت علمی در جهان تبدیل شویم تا کشور به طور جهشی در همه امور پیشرفت کند، جهش‌های مستمر است که ما را به تراز قدرت‌های جهانی نزدیک می‌کند.

وی تصریح کرد: این فاصله و شکاف علمی را نخبگان می‌توانند پر کنند و برای این هدف به جریان ملی دانش نیاز است، ما در جریان جهانی دانش ذوب‌شده‌ایم و تمدن غرب به‌واسطه قدرت علمی دارا است، برای کشورهای دیگر تصمیم‌گیری می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: اکنون دانشگاه باید نیازهای علمی خود را توسط دانشجویان خود برطرف کند و دانشگاه‌ها به صورت دانش بنیان مسائل و مشکلات استان خود را با راه حل‌های علمی دانشجویان حل و فصل کند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: عزم ما برای تولید علم و حل علمی مشکلات جزم است و تا پایان سال قبل 80 مرکز علمی داشتیم اما در شش ماهه نخست امسال 70 مرکز رشد علمی جدید ایجاد کردیم و پنج پارک نوآوری برای شبکه سازی بین بخش‌های علمی تأسیس شد.

وی افزود: صنعت امروز کشور هر آنچه که برایش عارضه‌یابی صورت گیرد باز هم مشکل‌زا است، دلیل این مشکل هم سنتی عمل کردن بوده است.

رحیمی ادامه داد: امروز دوره تغییر لحظه‌ای فناوری است و اگر بخواهیم صنعتی داشته باشیم که ورشکسته نشود، باید ضریب نفوذ فناوری را در این صنایع افزایش دهیم، در این غیر این صورت باز هم این صنعت شکست خواهد خورد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: بسیج علمی ، علمی ، زیست بوم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار