امام جمعه ابرکوه گفت: فرار مالیاتی نوعی خیانت به حقوق مردم و بیت‌المال است، زیرا پرداخت حقوق حقه دولت به عنوان مالیات، مشارکت در رونق و حفظ شریان حیات اقتصادی است.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ 25 November 2021

به گزارش روز چهارشنبه دفتر امام جمعه ابرکوه ،حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در دیدار با علی خورشیدی مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با گرامیداشت هفته بسیج بر ضرورت همیاری مودیان مالیاتی با نظام مالیاتی تأکید کرد.

وی افزود: مردم به خوبی می‌دانند که پرداخت مالیات مستلزم عمران ، آبادانی شهر و استان است و ماموران انجام وظیفه می‌کنند، چنانچه در بحث پرداخت احساس تمایز شود و برخی فرار مالیاتی را زرنگی تلقی کنند مردم این رفتارها را بر نمی تابند.

*** هفته بسیج فرصتی برای بزرگداشت شهداست

همچنین امام جمعه شهر ابرکوه در دیدار با فرمانده بسیج سپاه ناحیه ، کارکنان سپاه و خواهران بسیجی عضو پایگاه نسیبه و شورای حوزه بسیج بانوان شهرستان،یاد و خاطره شهدای بسیج و امام شهیدان را گرامی داشت و هفته بسیج را فرصتی برای نکوداشت یاد و خاطره گلگون کفنان به خون خفته دانست و گفت: آنها با خون پاکشان شجره طیبه بسیج را آبیاری و سرانجام تومار حیات نامیمون گروهک تروریستی داعش را در هم پیچیدند.

وی افزود: مردم به رغم مشکل معیشتی همچنان معتقد و دلداده به نظام ، انقلاب و ولایت هستند، و به لطف خدا به زودی طعم شیرین پایمردی خود را خواهند چشید.

وی تصریح کرد: حضور جوانان بسیجی امیدوار کننده است و جوانان به رغم ترفند همه جانبه بدخواهان بسیج را اعتلا بخشیدند و اگر شرایط ایجاب کند اقتدار کوبنده خود علیه شیطان بزرگ آمریکا را به نمایش می‌گذارند و هرگز تسلیم خناثان وسوسه گران نخواهند شد.

*** ۸۰۹ پرونده تخلف صنفی از سال ۹۹ تاکنون در میبد تشکیل شده است

رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت ( صمت) میبد گفت: ۵۰۰ پرونده تخلف صنفی با یک هزار و ۳۶ مورد بازرسی مربوط به سال ۹۹ و ۳۰۹ مورد هم مربوط به هشت ماهه امسال به ارزش اقتصادی ۲ هز ار و ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گزارش ایرنا حجت الله خلیلی سه شنبه شب در نشست خبری اصناف شهرستان افزود: پرونده تخلف صنفی امسال مربوط درج نشدن قیمت ، گران فروشی و کم فروشی است و این اداره و اتاق اصناف میبد نقش نظارتی و معرفی تخلف ها با توجه به بازرسی ها را دارد.

وی در ادامه اظهارکرد : نرخ گذاری نان ، آجر، شن و ماسه در کمیسیون تنظیم بازار استان یزد انجام و ۴۳ مورد فعالیت صنفی شامل خدمات اتومبیل ، شیرینی پزی ، عکس ، کپی ، آهنگری ، آرایشگری مردانه ، آش و حلیم و سایر موارد در این شهرستان انجام می شود.

به گفته خلیلی توزیع اقلام تنظیم بازار در فروشگاه های بزرگ شهر انجام می شود و در این مدت طرح پوشش بیمه پنج هزار نفر از بانوان قالیباف سرپرست خانوار و یا عضو خانوار و ارایه ۴۰۰ مورد وام مشاغل خانگی و صدور ۲۵ مورد کارت بازرگانی نیز انجام شد.

رییس اداره صمت میبد سهمیه آرد شهرستان را هزار و ۱۰۰ ُتن و تعداد نانوایی ها را ۱۳۰ واحد ذکر کرد که به گفته وی ۱۱۷ نانوایی آرد یارانه ای و ۱۳ واحد هم آرد نیمه یارانه ای دریافت می کند.

رییس اتاق اصناف میبد هم با اشاره به کیفیت پایین نان که از سوی خبرنگاران سئوال شد ، گفت: کیفیت نان میبد خوب است، آنچه به عنوان کیفیت پایین مطرح می‌شود، مرتبط به « خواب خمیر» است.

وی ادامه داد: نان با کیفیت مرتبط به ته خمیر و بیشترین خواب خمیر است و نان با کیفیت پایین به دنبال خواب اندک خمیر است .

جلال فلاح افزود: زمانی که تعداد مشتری زیاد باشد شاطر یک تشت خمیر به خمیر در حال استفاده اضافه می کند، اگر هوا سرد باشد بهترین خمیر و اگر هوا گرم باشد کیفیت خمیر و نان پایین می آید.

وی در ادامه کاسب را چشم و چراغ شهر عنوان کرد و گفت: اگر روح و روان کاسب متاثر از مشکل اقتصادی باشد ، بدخلقی وی نسبت به مشتریان تاثیرگذار است.

وی با درخواست از مردم برای گزارش موارد تخلف‌ و رویکرد صلح و سازش اتاق اصناف تصریح کرد: گرانی و گران فروشی متفاوت است و مردم وقتی از انواع برندهای یک قلم جنس به عنوان نمونه مرغ خرید می کنند به طور طبیعی با قیمت هایی که مشتری عنوان می کند از سوی فروشندگان مواجه می شوند.

این مسئول تعداد واحد صنفی پروانه دار فعال شهرستان را سه هزار و ۸۲۱ مورد و ۴۹۶ رسته شغلی اعلام کرد.

رییس بسیج اصناف میبد هم گفت: بسیج اصناف جایگاه اجرایی ندارد و هدف فعالیت این واحد آموزش اصناف ، ترویج فرهنگ بسیجی و ایجاد بازار اسلامی است.

مرتضی فلاح به ۴۸ شهید اصناف میبد ، فعالیت هفت پایگاه بسیج اصناف ، صدور ۹۲۰ پروانه کسب برای بسیجیان ، صدور ۱۴۲ پروانه کسب ایثارگری و ۱۱ نفر کارکنان بسیج اصناف در این مدت اشاره کرد.

وی برگزاری کلاس های آموزشی فقه بازار ، بازدید از خانواده های شهدای اصناف ، چاپ کتاب زندگینامه شهدای اصناف را به عنوان بخشی از فعالیت ها برشمرد.

میبد ۲۳ اتحادیه صنفی دارد که از این تعداد سه اتحادیه آرایشگران زنانه ، نانوایان و طلا و زرگر مستقل است و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار