استاندار یزد با بیان اینکه نیروهای سپاه پاسداران و بسیج نماد مقاومت، جهاد و انقلابی‌گری هستند ،گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محل آزاداندیشی، تفکر، علم و نوآوری محسوب می‌شود و دانشجویان در این عرصه گام بردارند.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 25 November 2021

به گرارش ایرنا، مهران فاطمی سه‌شنبه شب در همایش «پیشگامان تمدن» به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه ها ( دوم آذر ) در جمع دانشجویان بسیجی و تعدادی از مسئولان محلی خطاب به آنها افزود: افتخار کنید در بسیج دانشجویی عضو و به مجموعه سپاه وصل هستید .

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، هروقت مشکلی در کشور پیش آمد از نیروهای سپاه  کمک گرفته می شود و خدماتی که مجموعه سپاه و بسیج در طول انقلاب در ایران انجام دادند، در هیچ کجا وجود ندارد.

وی ادامه داد: دستاوردهای سپاه و بسیج با حداقل امکانات و بالاترین بهره‌وری در خدمت نظام است و شما دانشجویان بسیجی این مجموعه را انتخاب کردید و امروزه دشمن سه اولویت دارد که جلوی 

پیشرفت نظامی، علمی و اسنجام ملی و وحدت را بگیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه بسیج دانشجویی در این سه حوزه تعریف می‌شود، افزود: دانشجویان بسیجی در قبال پیشرفت نظامی با حرکت‌های دانش بنیان و تلاش شبانه‌روزی علمی، زیربناهای اقتصادی کشور را تقویت می‌کنند و در دانشگاه باید محور انسجام بین تشکل‌های دانشجویی باشند و مطالبه‌گری کند و فریاد مظلومان و مستضعفان هم باشند.

فاطمی، حمایت خود را از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان یزد اعلام کرد و یادآور شد:  از شما حمایت می‌کنیم و این وظیفه ماست و از مطالبه‌گری شماها هم استقبال می‌شود، مدیری را که شما دعوت می‌کنید در جمع دانشجویان و دانشگاه حضور پیدا می‌کند و افتخار ما این است که بسیجی هستیم و این بالاترین افتخار برای ماست.

استاندار یزد در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج ( ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه)، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و دیگر شهدای کشور و استان بیان کرد: هر آنچه امروز  داریم به برکت بسیج دانشجویی است و به برکت فعالیت‌های دانشجویی است که در کنار درس انجام می‌دادیم.

به گفته فاطمی کسانی که فقط به دنبال درس هستند، موفق نمی‌شوند و کسانی که فقط به دنبال فعالیت‌های دانشجویی هم هستند آینده‌ای ندارند و کسی موفق است که هم فعالیت دانشجویی را خوب انجام می‌دهد و هم خوب درس می‌خواند. 

استاندار یزد: دانشگاه محل آزاداندیشی و نوآوری است

وی با اشاره به شهدای بسیجی گفت: شهید محمدخانی از دل بسیج دانشجویی، «محمدخانی » شد و بسیج دانشجویی شهید محمدخانی را تربیت کرد که از شما بسیجی‌ها می‌تواند شهید بسازد.

استاندار یزد افزود: شهید «احمدی‌روشن» شهید دانشمند از دل بسیج‌دانشجویی بیرون آمد و شهید «محمدی» و سایر شهدا از دل بسیج استادان تربیت شدند، بسیج را قدر بدانید و تنها نگاه عبادی و اعتقادی به آن نداشته باشید.

فاطمی از مسئولان یزد خواست از  مجموعه‌های بسیج دانشجویی حمایت و تقویت کنند و به دانشجویان بسیجی بها دهند و باید اجازه داد دانشگاه سیاسی باشد، دانشجویان حرفشان را بزنند و به معنای واقعی محیطی برای آزاداندیشی باشد، فکر نکنید اگر فضایی را در اختیار آنها قرار دادید، هزینه‌ بیهوده ای کردید.

استاندار یزد با بیان اینکه دانشجویان بسیجی همانندمجاهدان هستند، افزود: اینها می‌توانستند انتخاب‌های دیگری داشته باشند، آمدند در بسیج دانشجویی کمک کنند و از مسئولان می‌خواهیم به دوستان در شوراها در تصمیم‌گیری‌ها بها دهند.

در پایان از دانشجویان فعال در بخش‌های مختلف تجلیل شد  ،نیمی از جمعیت حدود ۷۰ هزار نفری دانشجویان ۶۷ مرکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان یزد عضو بسیج دانشجویی هستند.

یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در  روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: دانشگاه ، سیاسی ، بسیج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار