قیمت مرغ بار دیگر در استان یزد روند صعودی به خود گرفته است به طوری در حال حاضر یک شهروند یزدی برای خرید یک کیلوگرم گوشت مرغ گرم باید حداقل مبلغی معادل ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان پرداخت کند.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 25 November 2021

قیمت گوشت مرغ در یزد و البته دیگر مناطق کشور در حالی افزایش یافته است که مدتی پیش سازمان صمت به طور رسمی نرخ این فرآورده پروتئینی را به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داد و حال بار دیگر و در سکوت خبری کامل، قیمت مرغ در یزد به محدوده ۳۰ هزار تومان نزدیک شده است؛ اقدامی که هنوز مشخص نیست مطابق قانون صورت گرفته است یا خیر؟

بررسی‌های خبرنگار ایسنا و جمع‌آوری اطلاعات از خرده‌فروشی‌های سطح استان نشان می‌دهد که در حال حاضر حداقل قیمت یک کیلوگرم گوشت مرغ در یزد معادل ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان است اما اگر مشتری، تمایل به خرید مرغ قطعه‌بندی شده داشته باشد، بایستی هزینه بیشتری را برای خرید مرغ قطعه شده و بسته‌بندی شده پرداخت کند.

در جدول زیر نگاهی به قیمت انواع فرآورده‌های پروتئینی در دسته‌بندی مرغ داشته‌ایم؛

                                      قیمت انواع فرآورده مرغ بسته بندی شده

سینه مرغ بدون پوست، ۹۰۰ گرمی   حدود ۵۴ هزار تومان
فیله سینه مرغ، ۹۰۰ گرمی      حدود ۶۰ هزار تومان       
ران مرغ بدون پوست، ۹۰۰ گرمی  حدود ۴۴ هزار تومان     
بال مرغ، ۹۰۰ گرمی     حدود ۴۳ هزار تومان       
گوشت چرخ کرده مرغ، ۵۰۰ گرمی  حدود ۳۴ هزار تومان     
مرغ خرد شده بدون پوست، ۱۸۰۰ گرمی  حدود ۹۷ هزار تومان    

افزایش دوباره قیمت گوشت مرغ در استان یزد برای شهروندان غیرقابل قبول تلقی می‌شود چرا که استان یزد یکی از مراکز تولید مازاد این محصول در سطح کشور است و با این حال شهروندان یزدی همواره شاهد افزایش چندباره قیمت مرغ در سطح استان خود هستند.

البته دلایل متعددی برای گرانی قیمت این فرآورده پروتئینی مطرح می‌شود اما روند افزایش قیمت همواره یکسان است؛ ابتدا مرغ در سطح خرده‌فروشی‌ها کمیاب می‌شود، سپس روسای اتحادیه مرغ‌داران در مصاحبه با خبرگزاری‌های مختلف عنوان می‌کنند که قیمت تمام شده مرغ برای آن‌ها به صرفه نیست و واحدهای مرغداری زیان‌ده هستند و در نهایت نیز مسئولین وزارت صمت اقدام به صدور مجوز برای افزایش قیمت مرغ می‌کنند.

با این وجود روند گرانی اخیر قیمت مرغ در استان یزد از شیوه‌های پیشین پیروی نکرده است و این بار خرده‌فروشی‌ها به صورت ناگهانی اقدام به افزایش قیمت مرغ کرده‌اند و متاسفانه تاکنون مسئولان مربوطه توضیحی در این مورد که این اقدام قانونی یا غیرقانونی بوده است، ارائه نکرده‌اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مرغ ، قیمت مرغ ، بسته‌بندی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار