سرپرست منطقه تاریخی شهرداری یزد مطرح کرد؛
سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر این که باید جایگاه انسان را در فضای شهری بشناسیم، لزوم تامین امنیت شهروندان در فضاهای شهری را متذکر و خواستار تغییر نگرش از خودرو محوری به پیاده‌مداری شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 24 November 2021

امروزه بحران‌های مختلف زیست‌محیطی و اجتماعی پیش‌آمده در شهرها موجب توجه مدیران شهری به واژه شهر انسان‌محور شده و آنان را به داشتن رویکردهای انسان‌محور در اداره شهر ترغیب کرده تا عزم خود را بر بهبود وضعیت پیاده‌روها و زیباسازی معابر جزم کنند؛ همچنین جامعه شناسان شهری معتقدند که پیاده‌رو به‌عنوان مکانی برای ایجاد تعاملات و ارتباطات اجتماعی و شهروندی می‌تواند به‌ عنوان محلی برای انسجام بیشتر شهروندان مطرح باشد.

به دنبال این ضرورت و با هدف اصلاح و رفع کاستی‌های پیاده‌روهای منطقه بافت تاریخی، «علیرضا نقوی» سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد به‌اتفاق «محمدحسن منصوری زاده» سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری از پیاده‌روهای خیابان امام خمینی (ره)، مسجد جامع یزد و میدان آیت‌الله شهید بهشتی بازدید کرد.

«علی‌رضا نقوی» سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در جریان این بازدید با بیان این که مجموعه‌ اتفاقاتی مثل انقلاب صنعتی و پیدایش تفکر مدرن و مجموعه تحولاتی که در قرن بیستم رخ داد، باعث شد از شهری که تمرکزش روی ویژگی‌های انسان مدارانه بود، دور شویم، مطرح کرد: باید جایگاه انسان را در فضای شهری بشناسیم و شهرنشینان را به پیاده‌روی تشویق کنیم.

وی با اشاره به موانع بسیاری که در پیاده‌روها وجود دارد، تأکید کرد: آنچه اهمیت دارد این است که نباید دوباره پیاده‌روهای غیراستاندارد ایجاد کنیم.

نقوی همچنین با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده توسط شهرداری یزد برای مناسب‌سازی معابر، ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر برای رسیدن به اعتلای شهر انسان‌محور قدم برداشته و بتوانیم امنیت بیشتری برای شهروندان و عابرین پیاده در منطقه بافت تاریخی فراهم سازیم.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد خواستار تغییر نگرش از خودرو محوری به پیاده‌مداری شد و افزود: اصل امنیت متعلق به انسان است و برای این که یک شهر دارای امنیت باشد، باید همه اقشار مردم اعم از سالمند، کودک، نابینا و معلول در شهر به‌ راحتی تردد کنند و از امکانات آن بهره‌مند شوند.

نقوی در پایان گفت: قطعاً اصلاح و بهسازی پیاده‌روها تأثیر بسزایی در زیبایی مبلمان شهری و کاهش ترافیک خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار