یزد- دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی، هیأت داوران بخش مسابقه این جشنواره را معرفی کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 24 November 2021

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، محمدصادق کوچک‌زاده گفت: حسین مسافرآستانه، فرهاد قائمیان و عباس ملازینلی داوری آثار راه یافته به مرحله نهایی پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی را بر عهده دارند.

وی افزود: هیأت انتخاب آثار از مجموع ۱۱۶ اثر ارسالی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره، ۱۴ نمایش را برای حضور در مرحله رقابتی انتخاب و معرفی کرد که این آثار طی سه روز برگزاری جشنواره در مناطق مختلف شهر یزد اجرا و توسط هیأت داوران بررسی می‌شود.

دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی ادامه داد: آثار راه یافته به بخش رقابتی در محیط‌های عمومی و اجتماعی همچون پارک باغ ملی، گذر فرهنگ و هنر، میدان امیرچخماق، خیابان مسجد جامع، پارک آزادگان و همچنین در جوار گلزار شهدای یزد برای عموم شهروندان به نمایش در می‌آید.

گزیده سوابق اعضای هیأت داوران جشنواره به این ترتیب است:

حسین مسافر آستانه؛ متولد ۱۳۳۹ در آستانه اشرفیه استان گیلان، بازیگر، کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه است. وی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی، بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس است. او دبیری دو دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷‏ را در کارنامه دارد.

فرهاد قائمیان؛ سال ۱۳۴۴ در اردبیل متولد شد. وی در سال ۱۳۷۱ اولین تجربه بازیگری حرفهای‌اش را با فیلم دمرل شروع کرد و تاکنون در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی ایفای نقش کرده است.

این هنرمند علاوه بر فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

او سال ۷۷ برای بازی در فیلم هیوا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. همچنین منتقدان سینما در سال ۱۳۸۰، وی را برای بازی در فیلم قارچ سمی، جزو ده بازیگر برتر سینمای ایران معرفی کردند.

عباس ملازینلی؛ متولد ۱۳۵۰ در یزد، فارغ التحصیل رشته فیلم‌سازی و روابط عمومی است. وی بازیگری در چند فیلم و نمایش را در کارنامه دارد.

ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، مشاور سابق استاندار یزد در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان از جمله سوابق اجرایی این هنرمند است. وی هم‌اکنون مشاور شهردار یزد در امور هنری است.

گفتنی است، آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره، ساعت ۱۸ ششم آذرماه به‌صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بنای تاریخی بازار «چهار سوق» واقع در انتهای خیابان مسجد جامع یزد برگزار خواهد شد.

پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی از ۴ تا ۶ آذرماه به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار