رئیس سازمان بسیج علمی مطرح کرد؛
یزد- رئیس سازمان بسیج علمی کشور با تاکید بر اینکه با علم و فناوری می‌توان همه عرصه‌ها را بهبود بخشید، گفت: مسیر کشور ما برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی، مسیر علم و فناوری است.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 24 November 2021

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی رحیمی، ظهر سه شنبه در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری استان یزد با تاکید بر اینکه ایران اسلامی باید تلاش کند تا مؤلفه‌های قدرت را در مقابل دشمنان افزایش پیدا کند، اظهار داشت: یکی از قدرت‌های گذشته آمریکا بود که امروزه در حال فروپاشی و از بین رفتن است.

رحیمی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و بسیاری از مؤلفه‌ها مسلط بوده و تمام مباحث جهانی را با یک سخنرانی تأثیرگذار و مؤثر دچار دگرگونی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، دومین مؤلفه اقتدار جمهوری اسلامی را مردم دانست و بیان کرد: نباید در کشور به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم در تنگناهای اقتصادی و مشکلات زندگی غرق شوند زیرا این اتفاق باعث از بین رفتن این مؤلفه مهم اقتدار خواهد شد.

وی یادآور شد: اینکه فعالیت‌ها به سمت دولتی سازی حرکت کند، یک کار بیهود و بی‌نتیجه است بنابراین توجه باید به سمت مردمی سازی سوق پیدا کند و متأسفانه در طول سال‌های اخیر اتفاق نیفتاده و نیازمند تغییر این دیدگاه در دوره چهل‌ساله دوم انقلاب اسلامی هستیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه سیاست‌های علم و فناوری بر اساس مردم سازی تنظیم خواهد شد، عنوان کرد: نقشه راه بسیج علمی در کشور تدوین و در تمام مراحل برنامه‌ریزی‌شده و برای عملیاتی کردن آن، قرارگاه جهاد علم و فناوری را در کشور راه‌اندازی کردیم و این قرارگاه مأمن وحدت رویه، هم‌افزایی و یکپارچگی همه فعالیت‌ها در کشور، استان و یک شهر خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور بیان کرد: امروز در کشور فعالیت‌های چشمگیر علمی و فناوری در حال انجام است ولی ملت آثار آن را نمی‌بینند و دلیل آن‌هم این است که یا مسیر حرکتمان اشتباه ترسیم شده و یا اینکه نسبت به هدف اصلی زاویه داریم.

وی گفت: جمهوری اسلامی طبق چشم‌انداز نقشه جامع علمی کشور و طبق نقشه راه بسیج علمی در بلند مدت، به دنبال کسب مرجعیت علمی در جهان است و زمانی که ایران اسلامی جزو منابع علمی جهان به شمار خواهد رفت و دانشمندان تراز اول جهانی از ما کسب علم کردند، آن زمان می‌توانیم به تمدن نوین اسلامی دست یافته و اقتصاد را نجات دهیم و در این صورت، در سیاست هم دست برتر را در جهان به دست خواهیم آورد.

رحیمی با تاکید بر اینکه با علم و فناوری می‌توان سایر عرصه‌ها را بهبود بخشید، اظهار داشت: در غیر این صورت عرصه‌های دیگر توانایی سوق دادن کشور به سمت تمدن نوین اسلامی را ندارند و راه کشور ما برای دست یابی به تمدن نوین اسلامی اتوبان علم و فناوری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بین تراز قدرت علمی جمهوری اسلامی و تراز قدرت علمی جهان فاصله است، ادامه داد: زمانی به مرجعیت علمی دست خواهیم یافت که این فاصله از بین رفته باشد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در ادامه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را اولین تهدید برای کشور دانست و افزود: تهدید دوم، مهاجرت این فارغ‌التحصیلان و نخبگان است اما در کشورهای برتر در حوزه علم و فناوری حتی حاضر نیستند که یک نفر از آنها به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار