مدیرعامل آب منطقه ای یزد خبر داد؛
یزد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با وجود بارش‌های خوب پاییزه، میزان بارش‌های سال آبی جاری در استان یزد نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۳۲ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 24 November 2021

محمدمهدی جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یزد در یک دوره خشکسالی بلندمدت قرار گرفته است، اظهار داشت: در سال جاری نیز میزان بارش‌های بهاره به شدت افت کرده و با کاهش ۴۴ درصدی مواجه بوده است.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود از بارش‌ها تا نیمه اردیبهشت ماه، میزان بارش در استان یزد به طور میانگی ۶۱ میلیمتر بوده که این میزان نسبت به دوره بلندمدت کاهش ۳۲ درصدی داشته است.

جوادیان زاده با بیان اینکه سفره های آب زیرزمینی نیز متاثر از بارش‌هاست، افزود: کسری مخزن آب‌های زیرزمینی در سال‌های خشک به ۲۵۰ میلیون مترمکعب نیز می رسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد یادآور شد: به‌طور متوسط در سال ۴۵ سانتی‌متر سطح آب‌های زیرزمینی در سطح استان کاهش پیدا می‌کند که این رقم بسیار نگران‌کننده است.

وی، بحران در حوزه منابع آبی از یک سو و فرونشست زمین به دنبال خشک شدن منابع آب زیرزمینی از سوی دیگر را حاصل افت شدید سطح آب های زیرزمینی استان دانست.

جوادیان زاده میزان مصرف آب در استان یزد را سالانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: از این میزان نزدیک به ۵۰ میلیون مترمکعب از خط اول انتقال به یزد می رسد که این میزان تنها آب شرب یزد را تامین می کند.

وی با بیان اینکه منابع داخلی یزد برای شرب مناسب نیست، تصریح کرد: اگر آب انتقالی نباشد، برای تامین آب شرب در یزد با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد تاکید کرد: اگر آب انتقالی نباشد، آب موجود در استان به هیچ عنوان قابل بهره برداری برای شرب نیست زیرا کیفیت بسیار پایینی دارد.

منبع: مهر
برچسب ها: بارش ، آب ، آب شرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار