مدیرکل بهزیسیتی یزد گفت: 8.3 درصد جمعیت این استان معادل 90 هزار نفر را سالمندان تشکیل می دهند که نسبت به آمار متوسط کشوری یک درصد بیشتر است.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 26 September 2015

به گزارش تابناک یزد،جلیل عفتی  در نشست خبری به مناسبت هفته تکریم سالمندی و گرامیداشت هفته ناشنوایان اظهار کرد: به افراد بالای 60 سال سالمند گفته می شود و زمانی که درصد سالمندان بالای 60 و 65 سال به ترتیب 12 یا 8.5 درصد شود جامعه با پدیده سالمندی مواجه می شود.

وی توجه بیشتر به جایگاه و منزلت سالمندان در جامعه خواستار شد و افزود: توجه به سالمندان علاوه بر دین مبین اسلام، در تمدن و فرهنگ ایرانی نیز سفارش شده و یکی از جنبه های رسیئن به توسعه پایدار نیز محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: باید در برنامه ریزی ها، جنبه های مختلف سالمندی از جمله تکریم آنان بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به فعالیت شورای سالمند استان گفت: در این شورا در خصوص تدوین سند جامعه سالمندی استان یزد بحث و تبادل نظر شده و امیدواریم در نشست بعدی به تصویب برسد.
عفتی، شعار سازمانی بهزیستی را سالم سالمند شدن عنوان کرد و افزود: توجه به سالمندان باید در مواردی از جمله دسترسی به خدمات شهری، مراقبت های خانوادگی و تکریم و حفظ شان آنان نمودار شود.
وی با اشاره به نامگذاری چهارم تا نهم مهر ماه به عنوان هفته سالمند، برگزاری همایش و گردهمایی، جشنواره عکس، فعالیت های رسانه ای و افتتاح مرکز خدمات سالمندی بهار را از جمله برنامه های اداره کل بهزیستی یزد در این هفته نام برد.
وی ادامه داد: اجرای طرح های ویزیت در منزل و مراقیبن سالمندی و فعالیت مراکز روزانه و شبانه روزی سالمندی نیز از برنامه های حوزه سالمندان اداره کل بهزیستی یزد در طول سال به شمار می آید.
وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی و توجه به سالمندان فقط منحصر به بهزیستی نیست، تصریح کرد: تمامی ارگان ها و دستگاه های مرتبط باید به این قشر توجه و در راستای سلامت و ایجاد روحیه نشاط در سالمندان تلاش کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار