مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه گفت: در راستای ترویج تفکر بسیجی ارشاد اسلامی به طور ویژه از نویسندگان حوزه دفاع مقدس حمایت کرده و برای چاپ آثار آنان همکاری های لازم را خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 23 November 2021

 مجید جوادیان زاده در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد جدیدی برای چاپ کتاب های نویسندگان به ویژه در بخش دفاع مقدس، خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین بر توسعه صنعت نشر تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از شاخص های توسعه کتاب، ناشران هستند در جهت توسعه صنعت نشر، ناشران نیز مورد حمایت ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه هم در این نشست اذعان کرد: توجه به کتاب و داشتن فرهنگ کتابخوانی یک امر آموختنی است که باید از کودکی به فرزندان خود و دانش آموزان آموزش دهیم. از سوی دیگر با تبلیغات مناسب مردم را تشویق و ترغیب کنیم تا شاهد توسعه فرهنگ کتابخوانی باشیم.

محمدعلی کریمی تصریح کرد: کتابخانه هایی که امروز در مدارس دایر است، دارای کتاب های قدیمی است که دیگر مخاطبان را جذب نمی کند. لذا در اولین گام باید کتابخانه ها به روز رسانی شود که نیازمند اعتبارات ویژه استانی و ملی است.

در ادامه یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی ابرکوه کتاب و کتابخوانی را عامل اصلی و زیربنای توسعه هر کشور عنوان کرد و گفت: اگر به امید توسعه کشور هستیم همه راه ها به کتاب و مطالعه ختم می شود. مطالعه یک امر اکتسابی و یک عادت است که باید جزئی از فرهنگ عمومی جامعه شود.

سید حسام هدایتی تأکید کرد: اگر بخواهیم مردم مهاجرت نکنند و دل به آب و خاک ایران و دین اسلام ببندند، باید مطالعه را در ابعاد مذهبی و علمی توسعه دهیم. ضمن اینکه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی نیازمند قدرت عظیم فرهنگی است که با ارتقاء و افزایش سرانه مطالعه همراه خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار