مدیر کل ارشاد اسلامی یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: یکی از رویکردهای جدید اداره ارشاد حمایت جدی از نویسندگان برای چاپ کتاب های ارزشمند آنان است.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 22 November 2021

«مجید جوادیان زاده» پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهگ عمومی ابرکوه ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب خوانیف گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار تمامی فعالیت های گذشته خود در عرصه کتاب و کتابخوانی، رویکرد جدیدی برای چاپ کتاب های نویسندگان استان دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه هیچ خسارتی بالاتر از این نیست که کتابی نوشته شود اما چاپ نشود، تصریح کرد: کتاب هایی که عمدتا رویکرد فرهنگی و اجتماعی با محتوای مناسب و ارزشمند داشته باشد، حمایت شده و قطعاً به چاپ خواهد رسید. ضمن اینکه کتاب های تخصصی در زمینه های مختلف علمی و فنی نیز در صورت وجود اعتبارات کافی، چاپ خواهد شد.

جوادیان زاده گام بعدی مجموعه فرهنگ و ارشاد را توسعه صنعت نشر برشمرد و افزود: تعداد ناشران استان نسبتاً مناسب است؛ اما همگی آنان در مرکز استان متمرکز هستند. با توجه به اینکه یکی از شاخص های توسعه کتاب، ناشران هستند که باید حمایت قرار گیرند، لذا بعد از این حمایت های ویژه ای از ناشران صورت خواهد گرفت.

وی به تأثیر سوء کرونا در برگزاری نمایشگاه های کتاب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در برخی شهرها مانند ابرکوه فروشگاه های کتاب به اندازه کافی وجود ندارد، برگزاری نمایشگاه های کتاب با همکاری ارگان های مختلف می تواند در بحث توسعه کتابخوانی بسیار حائز اهمیت باشد.

جوادیان زاده همچنین ضمن گرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز تمامی نویسندگان حوزه دفاع مقدس به شکل ویژه ای مورد حمایت قرار گرفته و بعد از این نیز به صورت مطلوب حمایت می شوند. ضمن اینکه اگر اثر، کتاب و یا حتی پژوهشی در این زمینه انجام شود، جهت چاپ با کمال میل مورد استقبال قرار می گیرد.

این مسئول همچنین به تغییرات جدید در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: رویکرد جدید این است که شورای فرهنگ نقش محوری تری در ساختار تصمیم گیری های کشور داشته و بیش از گذشته پویا شود تا بتوانیم اهداف بزرگ را تحقق بخشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار