مدیر کل بیمه سلامت یزد خبر داد
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به فراگیر شدن صدور نسخه الکترونیکی در استان همزمان با هفته سلامت، از بیماران تحت پوشش بیمه سلامت خواست تا برای دریافت دارو و سایر خدمات درمانی تجویز شده از پزشک خود کد پنج رقمی رهگیری نسخه را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 26 October 2021

دکتر «محمد دریجانی» امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳۰ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خوشبختانه با اقدامات خوب و موثر این نوع بیمه، بسیاری از دغدغه‌های افراد فاقد خدمات بیمه‌های درمانی به سرعت و با کمترین هزینه‌ی پرداختی مرتفع شد.

وی در همین رابطه اعلام کرد: تنها طی شش ماه نخست امسال ۵۵۸ بیمار کرونایی فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای، پس از  بستری در بیمارستان‌های استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که به منظور درمان آنها بالغ بر سه میلیارد تومان از سوی بیمه سلامت استان هزینه شد.

این مسئول اضافه کرد: مجموع هزینه‌های پرداختی از سوی بیمه سلامت استان برای بیماران کرونایی تحت پوشش خود را ۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه به برخی از برنامه‌های هفته سلامت اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه جاری نسخه الکترونیکی در تمام استان به صورت فراگیر اجرایی شده است و علاوه بر ابلاغ به پزشکان به بیماران تحت پوشش بیمه سلامت خواستاریم بعد از معاینه توسط پزشک جهت دریافت دارو و  سایر خدمات درمانی تجویز شده، حتما کد پنج رقمی رهگیری نسخه الکترونیکی را از پزشک خود دریافت کنند.

وی همچنین گفت: علی‌رغم مکاینزه شدن بسیاری از فرآینده‌های بیمه سلامت ولی روزانه شاهد مراجعه قریب به ۳۰۰ نفر به این اداره کل هستیم که در این رابطه با توجه به ابلاغ ستاد ملی کرونا مبنی بر ارائه خدمات اداری به واکسینه شدگان کرونا از مراجعان می‌خواهیم حتماً در صورت مراجعه حضوری کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند.

دریجانی در پایان نیز ضمن معرفی سامانه دریافت سوابق بیماری به آدرس eservic.ihip.gov.ir/esc‌ به جای برگ سوم دفترچه بیمه، در پاسخ به سئوالی در مورد تاثیر نسخه الکترونیکی بر اخذ زیرمیزی توسط پزشکان گفت: هرچند شکایت و گزارش اخذ زیرمیزی در استان زیاد نیست ولی معمولاً بنا به دلایلی مانند لزوم ارائه مستندات توسط بیمار، نیاز بیمار به تداوم فرآیند درمان توسط پزشک مورد نظر و مسائلی از این دست نیز از سوی افراد پیگیری نمی شود و اصولا رفع این مشکل نیز به رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط پزشکان باز می‌گردد ولی در صورت گزارش شدن این موارد آنها را رصد و کنترل خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار