مسئول بسیج دانشجویی یزد:
مسئول بسیج دانشجویی استان یزد بها دادن به تشکل‌های دانشجویی را ضامن رشد جامعه خواند و گفت: وجود ۶۸ هزار دانشجو در ۳۸ دانشگاه استان نقش مهم و انکار ناپذیر تشکل های دانشجویی را به خوبی نشان می دهد.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 26 October 2021

«علی پورمیرزائی» در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره نخبه‌پروری شهید چمران که عصر دیروز در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: انجام مسئولیت در بسیج دانشجویی علاوه بر به دوش کشیدن بار انقلاب موجب رشد فردی می‌شود همچنان که شهید احمدی روشن در دوران دانشجویی مسئولیت امور فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه خود را به دوش کشیده بود.

وی با تشریح ابعاد تهاجم فرهنگی دشمن، ادامه داد: اکنون ما نیز در حال جنگ هستیم ولی متاسفانه چون ماهیت این جنگ، نرم می‌باشد خیلی درک نمی‌کنیم و این در حالی است که رهبر انقلاب با اشرافی که نسبت به این ماجرا دارند، اخیرا فرمان جهاد تبیین را صادر فرمودند.

پورمیرزائی با اشاره به اهداف برگزاری دوره نخبه پروری شهید چمران، عنوان کرد: این دوره به دنبال این بود که تلنگری باشد برای درک شرایط و اوضاع فعلی، زیرا معتقدیم باید بتوانیم مبانی فکری و اعتقادی خود را تحکیم بخشیم و این مساله تنها از سر احساس نیاز اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب ما به دنبال آن هستیم که حکومتی جهانی برپا کنیم، لذا باید با مبانی و اصول این حکومت آشنا باشیم. مسائلی نظیر حکومت، حجاب، بی عدالتی و اقتصاد نیاز به فهم دقیق و عمیق ما از دین دارد.

وی ابراز کرد: برگزاری چنین دوره هایی به دنبال تربیت نیروی خادم به ملت در ساختار حکومت اسلامی است، هر مسئول جمهور اسلامی باید به دنبال این باشد که با خدمت به امت اسلام رشد فردی خود را دنبال کند.

پورمیرزائی تاکید کرد: رشد بدون دردسر میسر نخواهد بود، لذا قبول مسئولیت و برداشتن بار انقلاب اجتناب ناپذیر است. این دوره که به نام شهید چمران نامگذاری شده نیز به دنبال این است که جرقه مسئولیت پذیری و هزینه کردن برای انقلاب در ذهن شما ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: انشاالله این دوره شروعی برای نقش آفرینی موثر و دلسوزانه همه ما در دانشگاه و جامعه است.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد تصریح کرد: وجود ۶۸ هزار دانشجو در ۳۸ دانشگاه استان نقش  مهم و انکار ناپذیر تشکل های دانشجویی را به خوبی نشان می دهد.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب می فرمایند دانشجویان باید نقش آفرینی بین المللی داشته باشند با این وجود هنوز به جایگاه و تاثیر شگرف تشکل های دانشجویی خیلی اهمیت داده نمی شود.

وی با اشاره به تاریخچه شکل گیری بسیج دانشجو و طلبه گفت: در آذر ماه سال ۶۷ و تنها چهار ماه پس از پایان جنگ تحمیلی امام خمینی(ره) فرمان تشکیل این بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند زیرا در این مرحله نظام تثبیت شد و می بایست به سمت مرحله بعدی یعنی تشکیل دولت اسلامی حرکت کرد و این مهم نیازمند تربیت نیروهای نخبه و متعهد در تمامی زمینه ها است.

پورمیرزائی در پایان با ذکر این نکته که فضای تشکل های دانشجویی فضای عرصه های گوناگون و کادرسازی و رشد است خواهان توجه و همراهی بیش از پیش مسئولان با دانشجویان شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار