معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری قریب به ۲۰ هزار فقره پرونده بدون کاغذ و به صورت الکترونیکی در سامانه مدیریت پرونده های قضایی دادگستری استان یزد ثبت شده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹ 26 October 2021

«سعیدرضا پارسائیان» در این رابطه بیان کرد: دراجرای سند تحول قضایی، امید است در آینده نزدیک تمامی ظرفیت های نوین فناوری و الکترونیکی شدن ارائه خدمات قضایی با هدف افزایش رضایت مراجعان مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مقام قضایی اظهار کرد: با پیگیری و نظارت جدی جهت اجرایی نمودن الکترونیکی شدن پرونده های قضایی، آسیب های ناشی از بین رفتن اوراق پرونده های کاغذی به دلائل مختلف کلاً منتفی خواهد شد. وی اظهار داشت: تلاش های لازم در مجموعه دادگستری استان یزد در جهت برگزاری جلسات الکترونیک با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر اکثر قراردادهای وکلا، نظرات کارشناسی و لوایح و حتی جلسات دادرسی به صورت تماماً الکترونیک در حال ثبت می باشد.

پارسائیان تصریح کرد: در خصوص اوراقی که به صورت کاغذی ارائه می گردد از جمله نتایج استعلامات، مکاتبات، لوایح و غیره در اکثر حوزه های قضایی واحد اسکن راه اندازی و نسبت به اسکن و ثبت سیستمی این اوراق اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی صرفه جویی در وقت و هزینه اصحاب پرونده و جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری را از دیگر اهداف هوشمندسازی فرآیند قضایی دانست و عنوان کرد: طرفین پرونده و وکلای آنها می توانند با استفاده از نام کاربری و رمز شخصی که در زمان ثبت نام ثنا دریافت نمودند از درگاه ملی قوه قضائیه به نشانی eadl.ir روند رسیدگی به پرونده خود را به صورت کلی مشاهده و دنبال کنند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای استفاده از کاغذ در شعبات با الکترونیکی شدن رسیدگی ها علاوه بر حذف کاغذ و صرفه جویی در هزینه ها می توان شاهد کاهش محسوس مراجعات فیزیکی اصحاب پرونده، پیشگیری از اطاله دادرسی و منظم تر شدن رسیدگی های بود.

 به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، پارسائیان بر التزام به سیاست های کلی قوه قضائیه در استفاده و بهره مندی از علوم روز در رسیدگی به پرونده های قضایی تأکید و ابراز کرد: با ارائه خدمات به صورت آسان، سریع، شفاف و همراه با کرامت بیشتر و تحقق رسیدگی بدون دغدغه در پرونده های قضایی، افزایش رضایت مندی مراجعین به دستگاه قضایی رقم می خورد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار