مناطق حاشیه‌ای یزد شامل محلات حسن آباد و صدرآباد و محمودی جزو مناطق کمتر دیده شده یزد هستند که از کمترین مزایای حقوق شهروندی نیز برخوردار نشده‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶ 26 October 2021

این مردم که اغلب ساکنانی از کشورهای مجاور و اتباع بیگانه غیرمجاز هستند برای فرار از مشکلات شهروندی و در موارد بسیار فقر و مشاغل غیرمجاز به این مناطق پناه اورده‌اند اما مسئله مربوط به کودکانی است که در این مکان‌ها زندگی می‌کنند و از نظر شهری، بهداشتی و سایر امکانات از کمترین حقوقی نیز برخوردار نیستند.

نبودن فضای تفریحی، امکانات آموزشی، زیرساخت‌های شهری و حتی نبودن گاز و امکانات رفاهی و گرمایشی و سرمایشی زندگی را چنان بر این مردمان تنگ گرفته است که این کودکان شاید از خوشی‌های ساده‌ای هم در زندگی خود ندارند.

کودکان مناطق حاشیه‌ای مردان و زنانی هستند که در آینده قرار است همچنان امروز در کنار ما زندگی کنند اما نبود امکانات، دور ماندن از فرهنگ و برخورد نداشتن با مردمان سایر مناطق با وجود فاصله ناچیز از مرکز شهر، منجر به ایجاد شکافی بین فرهنگی خواهد شد.

ساماندهی، توسعه و توجه به حقوق این مردم و حتی رسیدگی به مشکلات گسترده اجتماعی از لازمه‌هایی است که باید برای نجات این کودکان در نظر گرفت.

البته متولیان یزد در آغازین روزهای قبول مسئولیت به این مناطق رفته و از مردم و مشکلات این مناطق دیدن کردند اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم کودکان محروم این منطقه حاشیه‌ای از لطف مسئولان بهره‎ خواهند برد یا ماجرای بی‌مهری به مناطق حاشیه‌ای همچنان ادامه خواهد یافت؟

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار