در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد؛
معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از واکسیناسیون عمومی به عنوان اساسی‌ترین راه حفظ سلامت و ایمنی جامعه در برابر بیماری کرونا یاد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹ 26 October 2021

«مسعود شریفی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برنامه ایمن‌سازی علیه بیماری کرونا در استان سیر خوبی دارد و تا به امروز بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار دوز واکسن در سطح استان تزریق شده است.

 وی ادامه داد: در گروه سنی بالای ۱۸ سال که گروه فعال در جامعه است، پوشش نوبت اول بالای ۸۵ درصد و پوشش نوبت دوم نزدیک به ۵۵ درصد بوده است که با تزریق دوز دوم در آبان ماه پوشش نوبت دوم هم بالای ۸۰ درصد خواهد رسید.

به گفته این مسئول، گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز با ۷۰ درصد پوشش دوز اول را دریافت کرده‌اند که امیدواریم با کمک والدین مدیران و آموزش و پرورش بقیه نیز واکسن را دریافت کنند.

شریفی  با بیان این که مهریز یکی از دو شهر قرمز استان است، بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از اجتماع افراد تاکید و خاطرنشان کرد: در شهرستان مهریز گروه سنی بالای ۶۰ سال، بالای ۱۸ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال پوشش مناسبی داشتند، اما کافی نیست و امیدواریم افرادی که واکسن زدند برای واکسیناسیون اقدام کنند تا شاهد ارتقاء پوشش شهرستان شویم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان ادامه داد: با توجه به گزارشات به دست آمده شاهد تجمعات غیر ضروری در شهرستان هستیم که در زمان وضعیت قرمز این اقدام باعث گسترش بیماری می‌شود لذا توجه به شیوه نامه‌ها، رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز روند واکسیناسیون مواردی است که مدیریت این بیماری و کاهش درصد ابتلا را به همراه خواهد داشت.

شریفی در پایان نیز گفت: براساس مطالعات اخیر که در مقیاس‌های بزرگ انجام شده است، واکسیناسیون تا بیش از ۷۵ درصد می‌تواند میزان مرگ و میر را در صورت ابتلا کاهش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار