سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه بیشترین بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مربوط به رشته های علوم انسانی است گفت: ۷۰ درصد از اشتغال صنعت یزد در دست فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 21 October 2021

عماد تشکری با بیان اینکه اغلب فارغ التحصیلان استان یزد در رشته علوم انسانی یا بیکار هستند یا برای پیدا کردن شغل مورد علاقه و مرتبط با تحصیلات خود به سایر استان‌ها مهاجرت می‌کنند اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیز برای توسعه ناچار به پذیرش کارگر ساده و فنی هستند و از آنجا که هم باید به فکر اشتغال و تامین نیروی کار باشیم، اکنون با مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

تشکری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد نیروهای صنعت به ویژه کارخانه‌های تولید کاشی در استان یزد را افراد تحصیل‌کرده و مابقی را کارگران ساده تشکیل می دهد تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریت استان برای رفع مشکل اشتغال فارغ التحصیلان بیکار هست.

وی یادآور شد: بر اساس طرح مشوق بیمه ای که در حال اجراست، افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در صورتی که سن آنها از ۳۵ عبور کرده باشد اما دارای دو ماه سابقه بیمه باشند، می توانند به عنوان کارورز در واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند و دولت نیز حق الزحمه ای بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت می کند.

تشکری بیان کرد: این فرد پس از سه ماه آموزش، می تواند جذب کارگاه یا واحد تولیدی شود و دولت نیز تا دو سال حق بیمه کارفرما را پرداخت می کند و کارفرما از پرداخت حق بیمه معاف است.

وی تصریح کرد: کارفرما در صورتی که مجوز فعالیت داشته باشد، می تواند بدون محدودیت، با این شیوه فارغ التحصیلان بیکار را به کار بگیرد و افراد بیکار نیز تا سن ۳۸ سالگی می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ادامه داد: سامانه مشوق بیمه‌ای به نشانی https://moshavegh.mcls.gov.ir در راستای حمایت از فارغ التحصیلان و کارفرمایان و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده و کارآفرینان و فارغ التحصیلان جویای کار در صورت تمایل می‌توانند برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند.

تشکری ابراز داشت: پرداخت مشوق بیمه‌ای معادل ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار بر اساس گزارش اعلامی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان به‌صورت نقدی به حساب معرفی شده کارفرما در صندوق کارآفرینی امید واریز می‌شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اضافه کرد: شرایط بهره‌مندی از طرح برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است و افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکار شده از کارگاه‌های به شدت آسیب‌دیده از بیماری کرونا، در صورت بازگشت به شغل قبلی یا جذب در سایر واحدهای اقتصادی می‌توانند از مزایای طرح مشوق بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار