سومین نشست شورای آموزش عالی استان یزد با هدف از سرگیری فعالیت های حضوری دانشگاهها برگزار و ضمن تصویب آموزش‌ها به صورت ترکیبی (بومی‌ها به صورت حضوری و غیربومی‌ها به صورت مجازی) برای تایید به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 17 October 2021

به گزارش یکشنبه روابط عمومی دانشگاه یزد، رییس این دانشگاه با تاکید بر لزوم ایجاد آموزش ترکیبی در شرایط جدید مرتبط با همه‌گیری کرونا گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دانشجویان بومی بر سرکلاس‌های درس خود به صورت فیزیکی حضور داشته باشند و هم‌زمان دانشجویان غیربومی نیز از طریق غیرحضوری و مجازی از آموزش بهره‌مند شوند.

قاسم بریدی لقمانی در این نشست که با هدف از سرگیری فعّالیّت‌های حضوری دانشگاه‌ها و مؤسّسات آموزش عالی استان تشکیل شد افزود: تصمیم‌گیری و ایجاد رویکرد یکسان و یکپارچه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان در خصوص این موضوع به این شورا واگذار شده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم همفکری اعضای حاضر در این نشست خواستار تشویق و فرهنگ‌سازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای واکسیناسیون تمام اعضای هیات علمی، کارمندان( همراهان علمی) و علی‌الخصوص دانشجویان شد و اذعان داشت: به مرور همه افراد برای حضور در دانشگاه‌ها باید کارت واکسیناسیون دیجیتال داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز می‌بایست در اولین فرصت نسبت به ارایه آمار دقیق واکسیناسیون اعضای هیات علمی، استادان مدعو، همراهان علمی و دانشجویان خود به این شورا اقدام کنند.

رییس دانشگاه یزد با بیان نکات مثبت آموزش مجازی، بیان داشت: عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ضربات سنگینی به آموزش عالی کشور زده است که تبعات آن در سال‌های بعد هویدا خواهد شد از جمله کاهش محسوس و چشمگیر در تولید آثار پژوهشی، افزایش تقلب در آزمون‌های مجازی و کاهش اطلاعات علمی دانشجویان نمونه‌ای از اثرات منفی آموزش مجازی و عدم حضور است.

این نشست در پی دستور وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری کشور با محوریت تبادل نظر، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شورای مدیریت آموزش عالی استان در راستای ایجاد رویکرد یکسان و یکپارچه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان نسبت به از سرگیری فعالیت‌های حضوری پیرامون موضوعات ذیل برگزار شد:

۱. تعیین سازوکارهای آموزش حضوری، نحوه حضور اساتید و حضور دانشجویان در مقاطع مختلف
۲. روش‌های آموزش ترکیبی (آموزش حضوری و آموزش‌های الکترونیک)
۳. بررسی روند واکسیناسیون استادان و دانشجویان
۴. تعمیم تجربیّات به دیگر مراکز آموزشی-پژوهشی استان
۵. آسیب‌شناسی آموزش عالی در دوران کرونا و استفاده از تجربیّات برای دوران پساکرونا

تصمیم نهایی در خصوص شیوه حضوری شدن دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پس از تصویب، تنظیم صورتجلسه این نشست و ارسال به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار