نیرو افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک با حضور مسئولان ارشد استان در شهرستان بافق افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 17 October 2021

در بافق، جهان در حال گذر از سوخت های فسیلی به سوی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و به عبارت بهتر انرژی های پایان ناپذیر طبیعت نظیر انرژی های خورشید، باد و آب است.

ایران کشوری است که با وجود ۳۰۰ روز آفتابی در بیش از دوم سوم آن و متوسط تابش ۴.۵-۵.۵ کیلووات ساعت بر مترمربع در روز یکی از کشورهای با پتانسیل بالا در زمینه انرژی خورشیدی است.

نیروگاه خورشیدی غدیر کوشک با ظرفیت منصوبه ۲۴۰۰ مگاوات در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با هدف تأمین برق منطقه به وسیله انرژی خورشید در استان یزد ایجاد و راه‌اندازی شده است و توانسته ۸۱.۵ مگاوات ظرفیت برقی استان یزد را افزایش دهد.

این نیروگاه توانسته برای ۱۵ نفر به طور مستقیم و برای ۲۶۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل پایدار ایجاد کند و صرفه جویی سالانه پنج میلیون لیتر مصرف آّب، صرفه جویی مصرف چهار میلیون مترمکعب گاز طبیعی و کاهش مصرف ۳.۵ میلیون کیلوگرم گازه‌های آلاینده از دیگر ویژگی‌های این نیروگاه خورشیدی در شهرستان بافق است.

این نیروگاه به لحاظ ارزی یکی از ارزانترین طرح‌های نیروگاهی کشور است که در زمانی حدود شش ماه و ۱۰ روز به اتمام رسیده است و تاکنون ۲۶ هزار و ۴۵۴ صفحه خورشیدی و ۸۴ دستگاه اینورتر نصب شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار