رئیس جهادکشاورزی یزد وعده داد؛
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: با بهره‌برداری از فاز تولید، توزیع و فروش گوشت مرغ در سامانه توزیع کالای اساسی (سِتکا) در استان یزد، امکان عرضه عادلانه این کالای اساسی فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ 16 October 2021

«سید ابوالفضل وکیلی» با اشاره به مشکلاتی که در فرایند تولید و توزیع مناسب گوشت مرغ طی ماه‌های گذشته در کشور و به تبع آن در استان یزد به وجود آمد از تلاش متولیان امر جهت راه‌اندازی سامانه‌ای که این مشکلات را به حداقل برساند خبر داد و افزود: سامانه ستکا با هدف نظارت دقیق بر زنجیره تولید و توزیع کالای اساسی با قیمت مصوب راه‌اندازی شده تا با کنترل فرایند توزیع و فروش کالا، ضمن حمایت از تولیدکنندگان سخت‌کوش استان، مانع از احتکار، گران‌فروشی و سوءاستفاده‌های احتمالی شود.

وی با بیان این که در این سامانه، عرضه گوشت مرغ از ابتدای جوجه‌ریزی رصد آغاز و با خوداظهاری مرغداری، تحویل مرغ زنده به کشتارگاه، ثبت ضایعات، تسویه حساب با مرغدار، کشتار مرغ و اظهار تولید، تخصیص سهمیه به عاملین فروش و توزیع مرغ به بازار مصرف قابل ردیابی و مدیریت می‌باشد، تاکید کرد: در این سامانه جهت رفاه حال مصرف کننده، خرید مرغ بر اساس حجم تعیین شده در بازه زمانی معین انجام شده و با شفاف سازی صورت گرفته امکان خرید تسهیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین در این راستا استان یزد را با تولید سالانه ۵۹ هزار تن گوشت مرغ جزو استان‌های پیشتاز در این زمینه بر شمرد که بیش از نیمی از این میزان تولید به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

به نقل از روابط عمومی ازمان جهادکشاورزی استان یزد، وکیلی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این سامانه و همکاری بیش از پیش تولیدکنندگان و عموم مردم، شاهد توزیع عادلانه و بدون دغدغه این کالا باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار