مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از آزادی چهل و پنج نفر از زندانیان مالی غیرعمد از محل عواید موقوفات این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 13 October 2021

حجت الاسلام حسین زارع زاده با اشاره به آزادی ۴۵ زندانی جرائم مالی غیرعمد توسط این اداره کل اظهار کرد: از سال ۹۸ تا کنون از محل درآمد موقوفات و براساس نیات واقفین برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد اقدام شده است.

وی با بیان این‌که نتیجه جمع آوری عواید موقوفات با نیت کمک به مردم و آزادی زندانیان منجر به آزادی ۴۵ محکوم مالی شده است افزود: سال ۹۸ با جمع آوری ۱۲۰۰ میلیون ریال ۱۲ زندانی آزاد شدند و و سال گذشته تا به امروز نیز در مراحل مختلف ۳۳ زندانی از محل عواید موقوفات با جامعه و جمع خانواده خود بازگشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ وقف با نیات جدید ادامه داد: امروز نیازهای جدیدی شناسایی شده و بر اساس پیشرفت هایی که بشریت داشته و آنچه که ممکن است در آینده نیز با آن مواجه شود موضوعاتی از قبیل فناوری و تکنولوژی، بهداشت و درمان، تحصیل کودکان و ... وجود دارد که میتواند توسط واقفان خیراندیش مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز مشکلات اقتصادی که برای عموم مردم وجود دارد و بهترین روش برای اینکه عموم مردم از صدقه جاریه فیض ببرند، وقف مشارکتی است عنوان کرد: متاسفانه اکنون هجمه ای علیه وقف به راه افتاده و عده ای بدون اطلاع و آگاهی، وقف را به دلیل انجام فعالیت اقتصادی، متهم می کنند در حالی که اگر موقوفات درآمدزا شوند، هم به نیت واقف عمل می شود و هم به نفع مردم و جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین در خصوص وصول مطالبات موقوفات و درآمدزایی وقفیات استان یزد گفت: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون درآمد موقوفات رشد چشمگیری داشته و تا ۱۰ برابر نیز بوده است اما بخشی از این افزایش درآمد ناشی از سرمایه گذاری روی موقوفات است که میزان درآمد این موقوفات با سرمایه گذاری بخش خصوصی بیشتر شده و به دنبال سرمایه گذاری روی موقوفات و احیای آن ها هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار