استاندار یزد با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات مردم مشکلات معیشتی و افزایش بی رویه قیمت‌ها است گفت: مردم به دولت رئیسی اعتماد دارند تا فشار اقتصادی را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 13 October 2021

مهران فاطمی صبح امروز در نشست تنظیم بازار استان یزد اظهار کرد: امروز مسئله معیشت برای مردم جدی و مهم است که در کنار بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی به مردم فشار می آورد و وظیفه داریم اقلام اساسی مردم را به نحوی تامین کنیم که کمترین فشار را به مردم بیاورد.

وی با بیان اینکه باید نظارت ها را افزایش دهیم افزود: برخی موارد از جمله نان، گوشت، قند و شکر، برنج و حبوبات و تخم مرغ مورد نیاز است و اگر میوه نخورند نمیمیرند اما گوشت و مرغ و نان و تخم مرغ را نمی توانند از سبد مصرفی حذف کنند لذا می طلبد به بهترین شکل تامین شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای پرسرعت طرح اقدام ملی مسکن و مشکل سیمان ادامه داد: در این زمینه هم باید فشار را کم کرد و مواردی که چالش دارد به ستاد تنظیم بازار کشور اعلام و موانعی که وجود دارد و از مدیریت استان خارج است بتوانیم رفع مانع کنیم.

وی با بیان اینکه عزم دولت افزایش اختیارات استان برای مدیریت بهتر است عنوان کرد: جلسات تنظیم بازار را هفتگی برگزار کنیم و نظارت ها را بیش از پیش افزایش دهیم و از ظرفیت های مردمی و بسیج و سپاه هم کمک بگیریم تا چند نرخی بودن یک کالا را در نقاط مختلف نداشته باشیم.

فاطمی با بیان اینکه برای هرجلسه باید پیشرفت مصوبات جلسه قبلی ارائه شود عنوان کرد: در دولت مردمی امیدها به تغییر و بهبود وضعیت است و مردم انتظار دارند که در کنترل قیمت‌ها اهتمام داشته باشیم.

استاندار یزد تاکید کرد: مصوبات ما باید در متن زندگی مردم خود را نشان دهد و ببینیم که این تصمیم فشاری از زندگی مردم کم می کند یا نه تا این شائبه ایجاد نشود که از روی مصلحت و رفع تکلیف جلسه برگزار کنیم و نتیجه مطلوب برای مردم نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی بسیار بر مردم و زندگی آنها فشار وارد کرده است افزود: برای کنترل گرانی در بازار باید تدبیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش فارس، در این نشست پیرامون توزیع اقلام ضروری مردم، تنظیم بازار گوشت و مرغ، برنامه ریزی برای بازار میوه شب عید و نرخ برخی کالاها تصمیم گیری شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار