مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: تا کنون ۴۴ درصد از دانش آموزان ۱۲تا ۱۸ سال استان یزد در مقابل کرونا واکسینه شده اند.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 13 October 2021

محسن موحدی‌فرد در گفت‌وگویی رسانه‌ای به خبرنگاران اظهار کرد: با هدف بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به دستور ستاد ملی و استانی کرونا برای واکسینه شدن دانش‌آموزان از سنین ۱۲تا ۱۸ سال دستورات لازم صادر و آموزش و پرورش ملزم به اجرای این دستورات شده است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۴۴ درصد از دانش‌آموزان ۱۲تا ۱۸ سال، استان یزد در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و تا پایان هفته امیدواریم این عدد به ۷۰ درصد برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: با واکسیناسیون حدود ۴۴ درصدی دانش آموزان در بازه زمانی کوتاه، نشان می‌دهد استقبال دانش آموزان برای تزریق واکسن بهتر از سایر گروه‌های سنی در استان است ولی باید تاکید داریم که پوشش واکسیناسیون گروه دانش‌آموزی به صددرصد برسد.

وی با اشاره به اینکه تا نیمه آبان ماه باید دانش آموزان گروه هدف، هر دو مرحله واکسن دانش‌آموزی را دریافت کرده یا در حال دریافت باشند گفت: معلمان استان یزد هم حدود ۹۰ درصد واکسینه شده‌اند و باید اصحاب رسانه و مسئولان ذیربط تلاش بیشتری برای ترغیب مردم در خصوص تزریق واکسن داشته باشند.

موحدی فرد با بیان اینکه اولیای دانش آموزان به انجام واکسیناسیون کمک کنند و با واکسیناسیون ۱۰۴ هزار دانش آموزاستان تا نیمه آبان ماه از حالت آموزش ترکیبی خارج و به آموزش حضوری بازگردند اظهار داشت: افراد واکسن زده ایمن تر و قدرت دفاعی بالاتری در مقابله با ویروس خواهند داشت و با باید با ایجاد فضای ذهنی برای مردم، اثرات مثبت تزریق واکسن تبیین شود لذا باید مردم آگاه شوند کسی که واکسن می‌زند ایمن‌تر و قدرت دفاعی بدنش در مقابل ویروس بیشتر می‌شود و عوارض شدید بیماری در وی بروز نمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، شرط حضور دانش آموزان در مدرسه را واکسیناسیون یا ارائه هر هفته تست پی سی آر به مدرسه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار