فرماندار تفت گفت:
با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ۸۵۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه‌های آب شهری و روستایی، احداث مخازن و حفر چاه‌های جدید آب شرب در این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 13 October 2021

علیرضا نوکار دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این اعتبار در ۲ مرحله به مبلغ ۴۴۰ و ۴۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و صرف امور آب مناطق شهری و روستایی شهرستان می‌شود.

وی با تایید قطعی مکرر آب در برخی مناطق شهر تفت و ایجاد مشکلاتی برای مردم، با انتقاد از آب و فاضلاب شهرستان به دلیل عدم مدیریت صحیح در این زمینه گفت: متاسفانه مصرف شهروندان هم زیاد است و همین امر گاهی موجب کاهش فشار یا قطعی آب می‌شود.

نوکار ادامه داد: استاندارد مصرف آب براساس جمعیت در شهر تفت ۱۱۰ لیتر در ثانیه است در حالیکه این رقم در تابستان امسال در شهر تفت گاهی به نزدیک ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید. 

وی با اظهار امیدواری نسبت به حل بخش مهمی از مشکلات آب شرب منطقه با حفر چاه جدید، جمعیت شناور در مناطق روستایی در تعطیلات را از دیگر دلایل کاهش فشار یا قطعی آب ذکر کرد.

فرماندار تفت به وضعیت اعتبارات شهرستان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و امسال هم اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۹۸، اعتبار شهرستان ۲۳۵ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۹ به ۲۵۵ میلیارد ریال رسید.

به گفته وی در سال ۹۸، ۶۹ پروژه و در سال ۹۹، ۴۵ پروژه در شهرستان با این ارقام اعتباری، اجرایی شد.

وی، اعتبارات شهرستان در امسال را ۴۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با این مبلغ، اجرای ۱۳۸ پروژه در دستور کار است، ضمن آنکه رقم اعتباری سهم شهرستان در امسال با مقایسه با سال ۹۸، ۳.۸ درصد افزایش دارد.

فرماندار تفت، سهم اعتبارات روستایی در روستاهای دارای دهیاری در سه سال گذشته در بخش نیر را ۱۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد که موجب اجرایی شدن ۵۸ پروژه شده است؛ سهم بخش گاریزات در زمینه اعتبارات ۱۱۰ میلیارد ریال با مجموع ۴۵ پروژه است.

وی ادامه داد: این میزان اعتبار در بخش مرکزی تفت با مجموع ۷۱ روستا در سه سال گذشته، ۳۱۰ میلیارد ریال با مجموع ۱۵۶ پروژه بوده است.

به گفته وی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ و چهار ماهه نخست امسال ۱۲۸ پروژه با ۹۲ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای فاقد دهیاری هزینه شده است.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام را اولویت و سیاست اصلی شهرستان در زمینه عمرانی اعلام کرد و گفت: فار نخست مسیر دهبالا به تفت، طرح بزرگ انتقال آب، پیگیری عملیات ساخت مسکن اقدام ملی، آغاز طرح آبخیزداری پشتکوه، احداث پل و سالن ورزشی نصر آباد از جمله این طرح‌ها بوده است.

فرماندار تفت، تامین دستگاه اکسیژن ساز و تامین هزینه خرید دستگاه‌ ام ار آی بیمارستان تفت با کمک خیرین و تامین ۸۰ دستگاه تبلت مورد نیاز دانش آموزان نیازمند را از دیگر اقدامات مجموعه تحت امر خود در دوره کرونا ذکر کرد .

نوکار، گازرسانی به طزرجان، افتتاح پارک خلیل آباد و سالن ورزشی علی آباد، اصلاح مسیر سیل جاده تقی آباد، عملیات اجرایی شبکه آب روستای سیف الدین، آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور تفت - دهبالا، تخصیص اعتبار به زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی اسلامیه را از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان اعلام کرد.

نوکار همچنین از افتتاح ۱۳ واحد بومگردی، ۶ سفره خانه و یک واحد گردشگری در شهرستان از سال ۹۸ تاکنون خبر داد و افزود: طی همین مدت ۱۷۵ پرونده تصرف اراضی ملی تعیین تکلیف شده است.

وی تعداد سازمان‌های مردم نهاد در سال ۹۸ در شهرستان را ۲ مورد اعلام کرد که اکنون به ۹ مورد رسیده و اضافه کرد: در دوره کرونا تاکنون نیز ۳۸ جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان با ۱۴۰ مصوبه برگزار گردید. 

فرماندار تفت با بیان اینکه این شهرستان در زمینه تزریق واکسیناسیون رتبه اول استان یزد را داراست، تصریح کرد:  ۹۸ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۹۶ درصد افراد بالای ۳۰ سال و ۹۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان واکسن زده اند.

فرماندار تفت در ادامه با اشاره به یک مورد شائبه افکنی‌ در فضای مجازی مبنی بر انتصاب زمین‌هایی در روستای سانیج تفت به خودش گفت: در سال ۷۴ قطعه زمینی بر اساس طرح طوبی بطور قانونی از طریق منابع طبیعی در روستاهای علی آباد و فیض آباد (و نه سانیج) به بنده و شریکم واگذار گردید تا براساس قرارداد قانونی منعقده بر روی آن درختکاری و کشاورزی نماییم.

به گفته وی قرار بود در صورت موفقیت در اجرای طرح، واگذاری قطعی انجام شود که بعلت خشکسالی‌های پیاپی، اجرای طرح موفق نبود و از ادامه اجرای این طرح به صورت مکتوب و قانونی انصراف دادم و به مرجع واگذار کننده که اداره منابع طبیعی استان بود انصراف خود را اعلام کردم.

وی ادامه داد: از آن زمان قریب ۲۰ سال میگذرد و در این ارتباط همه اسناد و مدارک آن موجود است و اکنون علاوه بر اینکه هیچگونه ادعایی بر زمین مورد نظر نداشته‌ام حتی مالکیت یک متر زمین هم در آن منطقه ندارم. 

وی همچنین شائبه دریافت زمین توسط یکی از بستگان افراد سرشناس کشوری که با او نسبت فامیلی دارد را رد کرد و گفت: برادر آن فرد، تقاضای زمینی را برای سرمایه گذاری و احداث یک مجتمع خدمات بین راهی در جاده تفت- ده بالا از مبادی قانونی ذیربط داشت.

وی گفت: پس از انتصاب اینجانب در فرمانداری تفت برای جلوگیری از هر گونه شائبه از وی درخواست نمودم که از احداث مجتمع مذکور صرف نظر نماید که ایشان پذیرفت و به رغم اینکه اکثر مجوزات قانونی را دریافت نموده بود از ادامه کار انصراف داد ضمن اینکه هیچگونه واگذاری زمین به وی صورت نگرفته بود که مراتب انصراف خود را نیز به مقامات محلی و ادارات ذیربط استانی هم اعلام نمود.

وی اضافه کرد: آن‌هایی که بدون مدرک و سند و  فقط از روی غرض ورزی در فضای مجازی تهمت و افترا می‌زنند قطعا باید روزی در پیشگاه خداوند متعال پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند.

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار