همزمان با هفته جهانی کودک "کانکس امید" با هدف ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان در مناطق آسیب‌دیده و حاشیه‌ شهر یزد در مدرسه "سیدمحمد بهادری" محله صدرآباد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 11 October 2021

عضو شورای اسلامی شهر یزد در این آیین با تبریک روز جهانی کودک گفت: همه مسئولان استان برای ایجاد آینده خوبی برای کودکان تلاش خود را به کار گرفته اند و در این مسیر همفکری، مشورت و درخواست مطالبات خانواده ها و کودکان می تواند مسیر برنامه دستگاه های مختلف را در این راستا روشن تر سازد.

فخرالسادات خامسی با ابراز امیدواری از نتایج خوب برنامه ریزی در حوزه کودک افزود: شهرداری و فعالان حوزه کودک باتوجه به دغدغه های مهم این قشر به طور ویژه در مدیریت شهری، برنامه ریزی می کنند و امیدواریم کودکان و خانواده ها از برنامه‌ های انجام شده، استقبال کنند.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد هم در این مراسم شعار هفته ملی کودک را «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» بیان کرد و اظهار داشت: باتوجه به اهمیت دوران کودکی و ویژگی ها و نیازهای خاص کودکان باید برای ارتقای سطح آگاهی خانواده ها فعالیت بیشتری صورت گیرد تا بستر مناسبی برای پرورش کودکان و توجه به حقوق آنان فراهم شود.
عالیه قوامی افزود: کانکس پیک امید بصورت سیال در استان یزد و شهرستان ها خدمات ارائه می کند تا همه ی کودکان استان بتوانند از برنامه ها و آموزش های فرهنگی بهره مند شوند و سیال کردن این کانکس نیاز به حمایت از مالی مسئولان دارد.
کانکس امید از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل اتباع و امور خارجی استان یزد راه اندازی شد.

در این کانکس فعالیت های فرهنگی و هنری مانند امانت کتاب ، برگزاری کلاس نقاشی و قصه گویی برای کودکان مناطق کم برخودار شهر ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار