نوجوان مهریزی که در کمتر از یک سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است، از کم بودن تبلیغات قرآنی در سطح شهرها انتقاد می کند و می‌گوید: بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی امروز کشور نتیجه غفلت کردن از آموزه‌های قرآنی و دینی است که باید هرچه سریعتر جبران شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 11 October 2021

 بنا به توصیه قرآن کریم، اهل قرآن در میان انسان‌ها دارای درجات والایی هستند بجز پیامبران و معصومین که در بلندترین مقامات هستند؛ پس حقوق اهل قرآن را رعایت کنید؛ اینان نزد خداوند دارای ارج و قرب بالایی هستند.

طبق روایات افرادی که حافظ قرآن هستند حامل قرآن و از اولیا خدا هستند و هرکس با حاملان قرآن دشمنی کند، در حقیقت با خداوند دشمنی کرده است و اگر کسی آنان را دوست داشته باشد، گویی که خداوند را دوست دارد و کسی که قرآن را با خود حمل می‌کند، در حقیقت حامل پرچم اسلام است.

حفظ و آموزش قرآن کریم نعمت بزرگی برای آموزش‌دهندگان و آموزش‌دیدگان به شمار می‌رود و حفظ قرآن کریم از سوی حافظان نوجوان برای پدران و مادران افتخاری بس بزرگ و عظیم است که نصیب آنها می شود،

فاطمه السادات حاجی میرزایی  متولد ۱۳۸۳ نوجوانی که توانسته در کمتر از یک سال حافظ کل قرآن کریم شود در مورد خودش به خبرنگار فارس اظهار کرد: دانش آموزش سال سوم  تجربی هستم و در حال حاضر در دبیرستان شکیب  شهرستان مهریز درس می‌خوانم.

وی افزود: از سن پنج سالگی علاقه شدیدی به قرائت و حفظ قرآن کریم داشتم و همیشه آرزویم این بود که روزی حافظ کل قرآن شوم و این مهم یکی از بزرگترین آرمان‌های زندگیم بود.

این نوجوان ۱۷ ساله در ادامه با بیان این‌که به لطف خدا و همراهی مستمر پدر و ماردم توانستم کل قرآن کریم را در یک سال حفظ کنم، گفت: خودسازی و تقویت روحیه مهمترین دلیل کسب این افتخار بود که با عنایت حضرت حق نصیبم شده است.

وی ترویج فرهنگ قرآنی را تنها راه توسعه فرهنگی و اجتماعی در کشور دانست و بیان کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی امروز کشور نتیجه غفلت کردن از آموزه‌های قرآنی و دینی است که باید هرچه سریعتر جبران شود.

فاطمه السادات تصریح کرد: ابتدا در کلاس‌های اشاره روخوانی و روانخوانی شرکت کردم سپس در جامعه القرآن مهریز در بخش کودکان حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را شروع کردم و  در مدت کمتر از یک ساله حافظ کل شدم و از مقطع نهم راهنمایی و تا پایان یعنی از ۱۶ تا ۱۷ سالگی توانستم قرآن را به طور کامل حفظ کنم. 

فاطمه السادات حاجی میرزایی از ۹ سالگی و حتی کوچکتر در مسابقات قرآنی شرکت می‌کرد و تاکنون مقام های مختلفی هم کسب کرده است و در حال حاضر هم به دلیل حفظ کل قرآن موفق به دریافت مدرک معادل لیسانس شده است.

وی به افرادی که می‌خواهند حافظ قرآن باشند توصیه کرد: با توجه به این‌که قرآن به زبان عربی نوشته شده ابتدا باید قوائد و دستور زبان عربی را آموزش ببینند و سپس شروع به حفظ قرآن کنند. 

این حافظ نوجوان قرآن کریم در مورد برنامه‌های آینده خود نیز گفت: برنامه من برای آینده قبول شدن در دانشگاه دولتی و رشته پزشکی با کسب رتبه عالی است و قصد دارم بعد از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد و دکترای قرآنی بیش از پیش به ترویج فرهنگ قرآن کریم بین جوانان هم سن و سالم بپردازم.

وی خطاب به خانواده‌هایی که دوست دارند فرزندانشان با قرآن مأنوس باشند، گفت: خودسازی اولین قدم برای مأنوس شدن با قرآن کریم است و همه افراد جامعه باید این مهم را در اولویت رفتاری و اجرای خود قرار دهند.

این حافظ قرآن کریم در پایان با انتقاد از این که تبلیغات قرآنی در سطح شهرهای استان و کشور خیلی کم است، تأکید کرد: بنده به عنوان یک قرآن آموز درخواست دارم قسمتی از بودجه کشوری به مربیان قرآنی و قرآن آموزان برای ارتقاع سطح علمی مربیان و قرآموزان تخصیص داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار